Til Daglig Andagt
24. Feb: Det Ubarmhjertige Kors

Satan Har Ingen Plads I Mig, Ingen Magt Over Mig, Ingen Uafklarede Krav Mod Mig. Alt Er Afgjort Ved Jesu Blod!
Af Derek Prince

Nogle mennesker kæmper med frygt, depression, ensomhed, begær eller vrede. En rådgiver kan hjælpe os lige indtil videre; men i sidste instans er løsningen i vores hænder: korset. Vi må identificere denne natur i os, når og hvor den rejser sig. I udfrielsestjenesten er der to dæmoner, der er portvogtere. De åbner døren for den næste dæmon, der kommer. Disse portvagter er selvmedlidenhed og harme. Selvmedlidenhed er et enormt kraftfuldt redskab for satan, og ingen har råd til at hengive vrede.

På et tidspunkt må vi være hensynsløse. Korset er fuldstændig hensynsløst - der er intet behageligt, attraktivt eller sødt ved det. Men vi takker Gud for det, fordi det er vejen ud; det er Guds bestemmelse.

De fleste af os har en "plage synd" - en synd, vi er så vant til, at vi tror, den er en del af os selv. Vi har svært ved at hade, fordi det er næsten som at hade os selv. Interessant nok var min plagsomme synd min fars problem før mig. Børn arver meget fra deres forældre, og visse adfærdsmønstre er sat foran os. Jeg ser adfærd i mig, der er direkte gengivelser af min fars adfærd.

Vi er nødt til at bede Helligånden om at identificere arten for vores problemer. Kald dem ved deres rigtige navne (de vil sandsynligvis ikke være smukke) - måske begær, løgn eller stolthed. Så må vi sige: "I Jesus er det blevet korsfæstet. Jeg satte den på korset. Jeg vil ikke lade det dominere mig. Jeg er fri fra det gennem korset.”

Bøn
Tak, Herre, for Jesu blod. Jeg proklamere at i Jesus er den omstændelige synd i mit liv (navngiv den her) blevet korsfæstet. Jeg satte den på korset. Jeg vil ikke lade det dominere mig længere. Satan har ingen plads i mig, ingen magt over mig, ingen uafklarede krav mod mig. Alt er afgjort ved Jesu blod! Amen.


Til 25 Feb.